Fòrum Immobiliari del col·lectiu Api Catalunya
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Ir abajo
avatar
manelbcn
Invitado

Nou contracte amb un gran tenidor durant l'estat d'alarma Empty Nou contracte amb un gran tenidor durant l'estat d'alarma

Mar Mar 24, 2020 9:58 pm
Hola,
El meu pis pertany a una empresa gran tenidora i a través de l'administrador de finques, em van fer una proposta per al nou contracte, en el qual em pugen el lloguer del pis i em fan un contracte de 7 anys.

Mentre l'administrador esperava la meva resposta, va iniciar-se l'estat d'alarma. No he volgut donar cap resposta durant els primers dies de confinament esperant a veure quines mesures polítiques es prenen. Em sembla que per ara només hi ha propostes i cap llei aprovada ¿?

El pròxim 31 març, finalitza el contracte i suposo que es prorrogarà automàticament durant un mes (tinc pròrrogues mensuals signades a l'anterior contracte).

Tenint en compte el moment d'excepcionalitat en el que ens trobem, puc exigir un ajustament de l'expectativa de beneficis del propietari?? O puc demanar la congelació del preu que ara pago en el futur contracte??
Quines són les opcions que tinc el dia d'avui?

No sé com afrontar aquests temes, tota ajuda o consell seran molt ven vinguts.


Gràcies!!
avatar
ApiCatalunya
Admin
Mensajes : 101
Fecha de inscripción : 18/03/2020
https://apiresponde.foroactivo.com

Nou contracte amb un gran tenidor durant l'estat d'alarma Empty Resposta Nou contracte amb un gran tenidor durant l'estat d'alarma

Miér Mar 25, 2020 12:05 pm
En primer lloc agrair-te que hagis confiat en aquest servei per assessorar-te. En aquests moments no hi ha cap mesura legislativa aprovada respecte les rendes dels lloguers, si bé és d’esperar que al llarg d’aquesta setmana se n’aprovi alguna, ja que la propera ja s’hauran de presentar els rebuts d’abril.
En quan a la pròrroga automàtica del teu contracte, aquesta tant sols es produeix quan cap de les parts a notificat a l’altre la finalització de la vigència del contracte actual, és només en aquest supòsit que s’aplica la tàcita reconducció prevista al Codi Civil. Sense haver vist la notificació que et va fer l’administrador és difícil dir-t’ho amb certesa, però d’entrada et diria que NO es prorroga el contracte automàticament.
Tal i com he indicat abans, a dia d’avui no hi ha cap mesura legislativa aprovada respecte als ajustos de renda, així que fins que no tinguem novetats per part del Gobierno, la única alternativa que tens és la de negociar amb l’administrador o propietari una rebaixa del lloguer. A títol informatiu, la majoria de negociacions que ens estem trobant van en la línia de no pagar el rebut de lloguer durant l’estat d’alarma i prorratejar l’import de les rendes no pagades entre els següents rebuts de l’any.
Tot i l’exposat anteriorment, et recomanem estar atent/a a les properes compareixences públiques del Gobierno, on probablement es prendrà alguna mesura al respecte.

API RESPON #orgullapi
avatar
Manelbcn
Invitado

Nou contracte amb un gran tenidor durant l'estat d'alarma Empty Re: Nou contracte amb un gran tenidor durant l'estat d'alarma

Miér Mar 25, 2020 12:30 pm
Moltes gràcies per la resposta!

Pel tema prorroga, tota la comunicació que he mantingut ha sigut verbal, res per escrit. La notificació de pujada del lloguer va ser telefónica i per ambes parts hi hà una clara voluntat/interés per renovar el contracte.

gràcies!
avatar
ApiCatalunya
Admin
Mensajes : 101
Fecha de inscripción : 18/03/2020
https://apiresponde.foroactivo.com

Nou contracte amb un gran tenidor durant l'estat d'alarma Empty Re Resposta Nou contracte amb un gran tenidor durant l'estat d'alarma

Miér Mar 25, 2020 1:00 pm
Per tal que es tingui per notificada la finalització del contracte, s'ha de fer de forma fefaent; el més habitual és un burofax. Sense aquesta prova no hi ha notificació i llavors si que es podria aplicar la pròrroga automàtica. Donat que dius que no és la primera pròrroga; per saber la duració d'aquesta successiva pròrroga s'hauria de mirar com s'ha pactat la renda del lloguer: si és anual la pròrroga serà d'un any i si és mensual serà per un mes.
Contenido patrocinado

Nou contracte amb un gran tenidor durant l'estat d'alarma Empty Re: Nou contracte amb un gran tenidor durant l'estat d'alarma

Volver arriba
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.